Zamek centralny w polonezie za cenę przesyłki.

        Brak centralnego zamka w samochodzie jest dużym utrapienie, szczególnie dla tak leniwych ludzi jak ja. Możliwość otworzenia każdego z drzwi za jednym przekręceniem kluczyka to dla posiadacza starego auta luksusy. Jeszcze przed zakupem planowałem jego modyfikacje i usprawnienia, traf chciał że znalazłem świetną okazję na OLX-zamek centralny do poloneza. 









       Koszt całego przedsięwzięcia nie wyniósł mnie więcej niż 30zł.
-20zł kosztów przesyłki
-stare części komputerowe warte około 10zł (z tajemniczych źródeł).

Czyste szczęście że trafiłem na ogłoszenie w którym sprzedający chciał akurat rzeczy które posiadałem, a które po prostu walały mi się po pokoju. Więc tych części komputerowych nawet nie biorę pod uwagę. 


      Montowanie zacząłem od rozplanowania co gdzie powinno być, wszystkich połączeń kablowych. Znalazłem schemat dokładnie takiego zamka jaki posiadam. 







    Musiałem zdjąć sporo plastikowych osłon i dobrać się do deski rozdzielczej, ale z grubsza nie było tego zbyt dużo, najwięcej kabli było przy sterowniku i własnie tą część zamka, po prostu rzuciłem luzem za radio. 





 Od głównego siłownika, tego od drzwi kierowcy, idą 4 kable (od reszty 2). To on decyduje czy reszta siłowników zareaguje. Przykręciłem go śrubką do wolnej dziurki we wnętrzu drzwi i poprowadziłem kable przez specjalne korytko do kabli od głośników. Drut przymocowany do siłownika musi być czymś przymocowany do drucika od samego zamka, pełno tam takich drucików. O ile w przypadku Master Siłownika miałem specjalną nakrętkę do mocowania i wszystko poszło gładko, tak w przypadku drzwi pasażera musiałem improwizować. Szarą taśmą i opaską zaciskową.






Pozostała jeszcze kwestia zasilania. Niby jest jakaś opcja przy bezpiecznikach, specjalne kable do alarmu i zamka centralnego, ale nie chciało mi się ich szukać, a radio ma u mnie stałe zasilanie z akumulatora. Podłączyłem zamek na dziko do zasilania radia. Wystarczyło podłączyć czarny z czarnym i czerwony z czerwonym. Uczą takich rzeczy w przedszkolu. 





Na początku zamek działał świetnie, drzwi otwierały się błyskawicznie za każdym razem, niestety po kilku razach coś zaczęło być nie w porządku. Zamek co prawda działał, ale tylko zamykał drzwi. Za nic w świecie nie chciał tych drzwi otworzyć. Okazało się, że przez przypadek połączyły się kable które, jeszcze wtedy, luzem leżały na ziemi. Sterownik musiał zwariować i nie działał prawidłowo. Po odprawieni szamańskiego rytuału, podrzuceniu go kilka razy w górę i rzuceniu Aard, sterownik się opamiętał i działał prawidłowo. 





   No i jeśli chodzi o mocowanie zamka to w zasadzie tyle. Póki co założyłem go tylko w przednich drzwiach, do tylnych muszę dokupić kable i nie chciało mi się ich dzisiaj rozkręcać, ale wygodę centralnego zamka zacząłem odczuwać od razu, praktycznie wszędzie jeżdżę z pasażerką, zawsze musiała czekać kilka sekund aż wsiądę i otworzę jej drzwi, teraz ten problem nie istnieje. Dobrze wydane 20zł. 



   Korzystając z okazji wymieniłem też głośnik w prawych drzwiach, stary niemiłosiernie trzeszczał przy każdej piosence. Był przystosowany tylko do 3W, nowy już między 3 a 5 watów. Co po założeniu sprawiło, że śmiga aż miło. 
Następca nie miał też mocowań, na których można to było przymocować. Wykorzystałem starą dobrą metodę odzyskiwania złomu. Kilka metalowych blaszek z jego poprzedniego miejsca pobytu-głośnika komputerowego, które wyprostowałem, sztuka inżynierii. 








Hexslav

Komentarze

  1. W sumie ja się takimi rzeczami nigdy nie zajmowałam ale moim zdaniem samo bezpieczeństwo i komfort w użytkowaniu samochodu jest najważniejszy. Muszę przyznać, że jak czytałam na stronie https://www.motonews.pl/wiadomosci/news-11321-uslugi-pomocy-drogowej-na-terenie-poznania-pomoc-drogowa-czynna-cala-dobe.html to także samo korzystanie z pomocy drogowej jest niezwykle ważne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety nie miałem okazji jeździć tym autem, ale jeszcze nic straconego. Chociaż mam nowszy samochód to mój również czasami potrafi się popsuć. Właśnie wtedy bez problemu dzwonię po pomoc drogową https://pomocdrogowagdansk.pl/ i wiem, że będę bez problemu zholowany.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety ja nigdy nie miałam okazji posiadać tego auta więc również ciężko jest mi cokolwiek na ten temat powiedzieć. Muszę przyznać, że jak najbardziej w kwestii napraw blacharskich ja zawsze korzystam z usług http://autoserwiskrak.pl/ i jestem zdania, że jak najbardziej na pewno warto jest mieć sprawdzony serwis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat jeśli chodzi o mnie to ja również nie znam się w ogóle na mechanice samochodowej i jak auto mi się zepsuje to wzywam pomoc drogową. Na całe szczęście zawsze na czas przyjeżdża https://gex-hol.pl/ i zabiera mnie od razu na warsztat.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli chodzi o mnie to ja niestety ale na mechanice się nie znam więc również nie bardzo się również za to sam zabieram. Zawsze jeśli już to oddaję samochód do serwisu https://autokorbas.pl/ i wiem, że ten wybór jest jednym z najlepszych.

    OdpowiedzUsuń
  6. tak się składa, że ja również nie za bardzo znam się na naprawach samochodów ale dla mnie bardzo istotną sprawą jest korzystanie z usług warsztatu blacharskiego. Na pewno mogę każdemu polecić świetne miejsce jak https://autowacholc.pl/ do których ja mam pełne zaufanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdy chodzi o nasze samochody to niestety raczej każdy z nas wie, że ona lubią się zepsuć w najmniej odpowiednim momencie. W każdym razie ja wtedy nie zwlekam i dzwonię po pomoc drogową http://pomocdrogowa.lowicz.pl/ która zawsze zjawi się błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak się składa, że gdy ja mam jakikolwiek problem z moim autem to również chcę go jak najszybciej rozwiązać. Wiem dokładnie, że jak coś wezwanie pomocy drogowej https://eurohol.pl/ jest na pewno bardzo dobrym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdy kierowca wie, że awaria samochodu to nie tylko problem techniczny, ale także duży stres. Właśnie dlatego warto skorzystać z usług firmy, która oferuje profesjonalną pomoc drogową. Na stronie https://wawa-hol.pl/ znajdziecie Państwo informacje o tym, jak szybko i efektywnie rozwiązać problem z awarią samochodu. Firma oferuje holowanie, naprawy na miejscu, a także pomoc w przypadku awarii akumulatora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Awaria samochodu to sytuacja, z którą żaden kierowca nie chce się spotkać. Niemniej jednak, gdy już do niej dojdzie, warto wiedzieć, jakie mamy opcje. W takim przypadku, pomoc drogowa jest nieoceniona. W Poznaniu, jednym z najlepszych wyborów jest http://www.pomocdrogowapoznan.pl/, gdzie profesjonalna ekipa jest gotowa do działania o każdej porze dnia i nocy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedy ostatnio miałem awarię samochodu na trasie, to właśnie z https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ otrzymałem najszybszą i najbardziej profesjonalną pomoc. Dzięki nim szybko wróciłem na drogę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedy twój samochód potrzebuje pomocy, ważne jest, aby mieć numer do firmy, która oferuje szybką i skuteczną pomoc drogową. https://kuta-autoserwis.pl/ jest znanym i cenionym dostawcą takich usług w regionie. Ich doświadczenie i profesjonalne podejście do każdego klienta sprawiają, że możesz czuć się bezpieczny wiedząc, że w razie potrzeby, otrzymasz szybką i kompetentną pomoc.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Przejmowanie kontroli nad Androidem. ParrotOS/armitage.

Czy naprawa poloneza szarą taśmą to dobry pomysł? Problem z autem w Boże Narodzenie 200km od domu.